Роль ременя ГРМ в роботі двигуна
Газорозподільний механізм, регулює своєчасний випуск відпрацьованих газів і впорскування паливо-повітряної суміші.
На термін заміни ременя можуть впливати безліч факторів:
- термін експлуатації;
- несправності двигуна;
- неправильна установка і обслуговування.
На практиці найбільш частою причиною заміни, стає планове ТО, згідно з регламентом виробника (в залежності від бренду на 90-120 тис км). Орієнтуватися тільки на рекомендації необачно. Обриви ременя зустрічаються і з меншим пробігом.
Варто знати основні ознаки, що пора міняти ремінь.
- Вік ременя. Мається на увазі не тільки пробіг, а й загальний час експлуатації. Якщо на машині їздили рідко, але в експлуатації вона вже років 7-8, має сенс перевірити, а ще краще відразу замінити ГРМ. Гума має певний термін експлуатації, після якого може почати руйнуватися, навіть без видимих навантажень.
- Збої в системі запалювання. При сильному зносі ремінь може перескакувати через зубці на шківі. В результаті мотор працює нестабільно, може не запускатися з першого разу. У деяких випадках двигун троїть. Якщо ремінь перескочив більше, ніж на один зубець, це може призвести до пошкодження клапанів.
- Дим з вихлопної труби може з’являтися з різних причин. Одна з цих причин – ослаблення ременя приводу газорозподілу. В результаті чого паливо згорає не повністю, догоряючи в системі вихлопу.
- Якщо ремінь сильно зношений, можуть з’являтися нехарактерні звуки, наприклад, клацання.
- Підтікання мастила з-під кожуха ГРМ. З’являються вони через проблеми з сальником коленвала. Попадання моторного масла на ремінь однозначно призведе до необхідності заміни всього комплекту (ременя, шківів і роликів).
- Будь-які тріщини і інші незначні ушкодження на ремені говорять про необхідність заміни.
- Якщо стартер крутиться, а мотор не запускається, швидше за все порвався ремінь ГРМ.